dilluns, 13 d’abril del 2020

Coronavirus. Capítol 30: 'Fernando Simón'


Imatge de Fernando Simón prestada 
del gran dibuixant valencià Sento Llobell 
Doncs sí, jo també done gràcies cada dia perquè no ens governe certa gentola. Gràcies de veritat. I això que les poques vegades que he sentit parlar el President del Govern durant aquesta quarantena no és que m’haja despertat un entusiasme excessiu, tot al contrari, en una ocasió em va fotre la partida mítica de pilota que feien per Àpunt entre Genovés i Àlvaro. I en una altra, em va resultar tan tòrrid i tan artificial que vaig haver de silenciar-lo per a no caure malalt. Tanta solemnitat i tanta collonada! Que no es pot transmetre un missatge d’una manera normal? És necessària tanta retòrica gratuïta? De veres estem en guerra? En fi, quanta falta fa que torne aquest home anomenat Fernando Simón que, per desgràcia, està contagiat de coronavirus i ja fa uns dies que resta confinat a sa casa, sense eixir a la llum pública a informar de l’avanç de la pandèmia. Epidemiòleg i director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, tal és la seua carta de presentació, entre altres. I, sens dubte, un bon home. O almenys això em pareix a mi, amb una veu assossegada, neutra i sense més guia que el sentit comú, perquè tampoc es demana cap altra cosa. Tot un professional de qui molts desaprensius que campen lliurement per les xarxes socials han dit autèntiques barbaritats i difamacions, cosa que repudie de cap a cap. I com jo, tants altres. Perquè si alguna cosa tinc clara és que no soc l'únic que el troba a faltar. De veres que no. I no ho dic exclusivament pel seu criteri científic, que es troba fora de tota discussió, és clar, sinó per l’honestedat que transmet. Aquesta, de fet, és una de les raons, -n’hi ha algunes més, però aquesta n’és una- per les quals no engegue el televisor des de fa setmanes i només guaite, de tant en tant, les xarxes socials. Per això. Tot i que la majoria de les vegades el remei supera amb escreix la malaltia. És mot pitjor, ausades que ho és. Xarxes socials=virus comunicatiu! Per tot, ara em pregunte com deu trobar-se aquest home, si es recupera del coronavirus, o si el podrem veure, de bell nou, al capdavant d’aquesta crisi. No ho sé. Tot i això, desitge que es millore, en qualsevol cas. Com també desitge que la caverna mediàtica d’aquest país deixe de marejar la perdiu i es comporte d’una puta vegada com la gent normal i civilitzada, que és del que es tracta, al cap i a la fi.. Perquè tampoc és tan difícil ser bona persona alguna vegada en la vida.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...