Doncs no, el títol d’aquesta
entrada no és gens atractiu, per a què ens anem a enganyar. Taüts! Quasi res
porta el diari. És una burla? Una broma de mal gust, per cas? Ho pareix, sens
dubte, però no ho és, simplement és que tants dies tancat a casa no només m’empenten
a la lectura i l’escriptura, sinó també al cinema. I el cinema, en els últims
dies, i per què no dir-ho, en la meua vida diària, s’ha consolidat a ma casa
com una activitat molt beneficiosa que ajuda a combatre l’impacte de certs
titulars de l'actualitat realment pertorbadors per al meu estat psicològic en particular, i del
proïsme, en general. Heus ací un exemple: ‘Els fabricants de taüts, desbordats: hem quadruplicat la nostra producció’. Però no patiu, la notícia, almenys jo, no l’he llegida,
que tampoc no cal. Us l’adjunte, tanmateix, per si voleu flagel·lar-vos. I ací
us espere, en aquest espai, explicant la pel·lícula o, més aviat el fragment de
pel·lícula, que m’ha vingut al cap avui per alleujar l’efecte perjudicial d'un titular de tal entitat. Que de quina pel·lícula parle? Doncs d’aquesta: Per un pugno de dollari, de Sergio Leone,
un spaghetti western en què hi ha una
escena genial si del que parlem és de tipus durs, esquerps i clàssics com
ara Clint Eastwood: alt, guapo, parc de paraules, sempre amb mig cigarro en els
llavis, barret per al sol i ponxo com a peça de roba indispensable. Un mite
entre mites. I en aquesta escena més encara: s’encamina dret, doncs, el tio Clint, cap a tres
malfactors amb la intenció, és clar, de matar-los a tirs. I quina casualitat
que mentre es dirigeix cap a ells, s’atura en el taller de l’enterrador del
poble, un tal Piripero. I el diàleg, molt curt, és brutal: -Prepara tres caixes,
diu Joe, és a dir, Clint Eastwood. –Sí... tres, respon de seguida Piripero. Fi de
la història. Al perol! El que diu la meua boca ho manté la meua butxaca. Tres morts
més. Faena per a l’enterrador, que evidentment se n’alegra perquè des que Joe
ha aparegut pel poble, ha augmentat exponencialment la seua producció de taüts. I, en conseqüència, també els seus ingressos. Ausades que sí. Bandolers morts, diners a
doll. I entretant, a un se li oblida el titular pertorbador que li ha fet veure
tal pel·lícula una vegada més. I així fins que un altre periodista l’empente
cap a un altre títol i li recorde alguna altra seqüència sanadora que l’abstraga
de la realitat que vivim i patim durant una quarantena que altra cosa no sé, però lectura, escriptura i cine, tot el que vulgueu...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada